نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8712
-
الف
+

ناگفته های «بهناز توکلی» از تجربه بازی در نقش «ام وهب»/تماشای ویدیو به افراد زیر سن توصیه نمی شود

«بهناز توکلی» درخصوص تجربه نقش آفرینی خود در سریال «مختارنامه» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «بهناز توکلی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 هم اکنون بازی وی را در سریال «آخرین دعوت» شاهد هستند، طی مصاحبه ای در خصوص تجربه نقش آفرینی اش در سریال «مختارنامه» و از دلایل حضور کمرنگش در عرصه بازیگری سخن گفت.

سریال تاریخی «مختارنامه» ساخته «داوود میرباقری» حوادث تأثیرگذاری از وقایعِ کربلا را به نمایش درآورده که یکی از صحنه‌های تأثیرگذار آن ماجرای «ام وهب» است؛ مادری که سَرِ پسر شهیدش را به سمت شمر پرتاب می‌کند.

بعد از شهادت «وهب» شمر دستور می‌دهد که پیکرش را به صلیب بکشند و به دستور عمر به سعد سر از تنش جدا می‌کنند.

یکی از اشقیا، سر را به طرف بانوان کربلا می‌برد و به سوی مادر وهب می‌اندازد. مادر وهب که این صحنه را می‌بیند به طرف لشکر شمر می‌رود و سر پسرش را به طرف لشکر عمر بن سعد پرتاب می‌کند. اینجاست که آن دیالوگ تأثیرگذار را فریاد می‌زند: «در مرام ما نیست چیزی که در راه خدا داده‌ایم را پَس بگیریم.»

«وهب» شهید تازه مسلمان و تازه داماد دشت کربلا بود که با از خودگذشتگی‌های همسر و مادرش برای یک بشر، درس‌آموز و شاهدی برای از جان‌گذشتگی و ایثار افلاکیانی است که بدون توجه به ظواهر دنیایی، زیباترین و خوش‌ترین عاقبت‌ها را برای خود خریداری کردند.

«بهناز توکلی» که کرکتر «مادر وهب» در سریال «مختارنامه» بازی کرده، با اشاره به این صحنه معروف گفت: بازی در این نقش و در آن سکانس آن قدر مرا تحت تأثیر قرار داد که فراموش کردم پاهایم در زمان فلمبرداری آبله زده‌اند.

وی ادامه داد: در صحنه ای که سَرِ وهب را به طرف شمر پرتاب می کردم، آن محیط هم پر از خاک‌های آلوده به فضولات حیوانات بود که تمام پاهایم زخم شد.

بانو توکلی با اشاره به اینکه بازی به عنوان این کرکتر بسیار سخت بود، افزود: مسئولیت بزرگی را به من سپرده بودند و کار سختی بود که کرکتر مادر وهب را ایفا کنم اما این نقش را با تمام سختی‌اش پذیرفتم.

بانو توکلی درباره کم‌کاری‌ اش در عرصه سینما و تلویزیون به تسنیم، گفت: من در این سی سال گزیده کار بودم و نمی‌توانم هرکاری را انجام دهم و اصطلاحاً بازیگر هر نقش و هر کاری نیستم.

وی در پیوند با همین موضوع افزود: من اعتقادم بر ماندگاری کرکتر و نوستالژی شدن برای مخاطب است. اکنون مرا با کرکتر مادر وهب می‌شناسند و برای موهبت بزرگی است که چنین نقشی در سریال‌های ایران ماندگار شد.

«بهناز توکلی» در سال 1376 خورشیدی با دو فلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» به کارگردانی و نویسندگی «ابراهیم حاتمی کیا» و «بانوی اردیبهشت» به کارگردانی و نویسندگی «رخشان بنی اعتماد» وارد سینما شد.

وی در سال 1375 خورشیدی با سریال «سرنخ» به کارگردانی «کیومرث پوراحمد» که از آی فیلم 2 نشر شد، اولین حضورش را در تلویزیون تجربه کرد.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر